Velkommen til Svømmeklubben Nejst

LM i Ikast 17.-18.marts 2012

I weekenden 17.-18. marts tog 3 trænere og 9 svømmere fra Svømmeklubben Nejst til Ikast for at deltage i DGI's årlige landsmesterskaber i svømning. Svømmerne var Alberte Kobber Nielsen, Sascha Pedersen, Freya Kobber Nielsen, Frederik Knudsen, William Høgenahug, Jeppe Bo Pedersen, Jonas Harwig Nielsen, Frederik P. Michaelsen og Kristian Hejlesen.
De 9 svømmere opnåede alle fine resultater, og vi fik sågar medaljer med hjem!

Herunder nævnes medaljeresultaterne:

Frederik P. Michaelsen - sølv i 4 x 50m medley
William Høgenhaug - sølv i 4 x 50m medley
William Høgenhaug - sølv i 4 x 50m fri
Frederik Knudsen - bronze i 200m ryg

Vi kan være stolte af alle de 9 svømmeres indsats i dette års LM!

Se beskrivelse fra DGI her nedenfor.

Vi håber snart at modtage flere billeder fra stævnet - de bliver sat ind her!

75 medaljer til nordjyske svømmere ved DGI´s årlige Landsmesterskaber

En succesfuld oplevelse med 75 medaljer og et par hundrede personlige rekorder blev det til de nordjyske svømmere ved de netop overståede Landsmesterskaber (LM) i Svømning som blev afholdt den 17.-18. marts i Ikast Idrætscenter.

Her var over 800 svømmere fra hele landet samlet til de årlige DGI Landsmesterskaber og svømmerne fra de nordjyske klubber var med til at sætte sit tydelige præg på stævnet. Af de 76 medaljer blev det 27 guldmedaljer, 30 sølvmedaljer og 19 bronzemedaljer, og i holdkapperne (stafetter) var Nordjylland dominerende med 9 guldmedaljer, 6 sølvmedaljer og en enkelt bronzemedalje.

Det udtagne nordjyske hold fra 14 nordjyske svømmeklubber bestod af 144 svømmere i alderen 9-40 år fra hele landsdelen fra Skagen i nord til Hobro i Syd.

Successen ved LM viser at der er god gang i de ambitiøse nordjyske svømmere. Ikke mindst de mange personlige rekorder vidner om en koncentreret indsats der bunder i en god forberedelse frem mod LM. Det gælder både blandt store klubber som Aars Svømmeklub, SMUT Terndrup, NORD Nørresundby og Brønderslev SK08, såvel som blandt mindre klubber som Skagen Svømmeklub, Frederikshavn FI og RASK Løgstør.

LM er et tilløbsstykke og i Ikast Svømmecenter, som er to svømmehaller bygget sammen i et svømmecenter, blev hver en tør plet brugt af de knap 1000 deltagere. Der var så varmt og fugtigt, at en tur i en tropisk regnskov ville virke som en tur over den grønlandske indlandsis, ift. at være i Ikast Svømmecenter under LM i weekenden. Al tilgængelig plads blev brugt og alt tørt tøj blev hurtigt vådt i den fugtige svømmehal, som krævede megen drikke og mange ture ud af hallen for at trække frisk luft.

Venlig hilsen

Jesper Kristiansen

Idrætskonsulent, DGI Svømning 79 40 41 67 - mobil: 40 42 86 81 jesper.kristiansen@dgi.dk

DGI Nordjylland stiller med største hold til LM i svømning

DGI Nordjylland stiller til weekendens Landsmesterskaber i svømning i Ikast med det suverænt største hold blandt landets 16 landsdele. I alt 180 deltagere fordelt med 144 svømmere og 36 trænere, ledere og officials tager fredag til Landsmesterskaberne i Svømning som foregår i Ikast svømmecenter den 17.-18. marts.

Deltagerne fra de nordjyske svømmeklubber stiller til start i 422 starter af stævnets samlede 2225 starter i alt. Dermed er Nordjylland den største landsdel og må forventes at sætte sit tydelige præg på Landsmesterskabet.

De 180 deltagere fra Nordjylland kommer fra 14 svømmeklubber, hvor Aars Svømmeklub, SMUT Terndrup og NORD Nørresundby er de nordjyske svømmeklubber med flest deltagere med henholdsvis 24, 20 og 18 deltagere. Men også mindre klubber deltager med bl.a. Skagen Svømmeklub og Sømærket fra Løkken med hver 4 deltagere og en enkelt deltager fra Åbybro Idrætsforening.

Deltagerne til Landsmesterskabet blev fundet i et udtagelsesstævne der blev afholdt den 8. januar i Hjallerup. Herfra kan Nordjylland stille med 6 deltagere i hvert løb i Landsmesterskabet. Hver svømmer må maksimum deltage i 3 individuelle løb og 2 holdkapper.

Det specielle ved DGI`s Landsmesterskaber er, at de yngste deltagere på 10 år og yngre, deltager i det samme mesterskab som ungdomsrækken og motionsrækken for voksne. Der dystes i følgende 9 grupper:

Gruppe- og aldersinddeling ved LM 2012: Gruppe 1 - Motionsrække fra 50 år: Kvinder og mænd født 1962 og tidligere. Gruppe 2 – Motionsrække 40-49 år: Kvinder og mænd født 1963-1972. Gruppe 3 – Motionsrække 32-39 år: Kvinder og mænd født 1973-1980. Gruppe 4 – Motionsrække 25-31 år: Kvinder og mænd født 1981-1987. Gruppe 5 – Seniorrække 17-24 år: Kvinder og mænd født 1988-1995. Gruppe 6 – Ungdomsrække 15-16 år: Piger og drenge født 1996-1997. Gruppe 7 – Ungdomsrække 13-14 år: Piger og drenge født 1998-1999. Gruppe 8 – Børnerække 11-12 år: Piger og drenge født 2000-2001. Gruppe 9 – Børnerække 10 år og yngre: Piger og drenge født 2002 og senere.

Mesterskabet kan følges online på:

www.isk.dk

Resultaterne kan ses direkte på:

www.livetiming.dk

Startlisten, program og yderligere information kan ses på:

http://www.dgi.dk/Udover/Svoemning.aspx - klik på "LM 2012".

Yderligere information kontakt:

Jesper Kristiansen Idrætskonsulent DGI Svømning 79 40 41 67 - mobil: 40 42 86 81 jesper.kristiansen@dgi.dk
Tilmeld dig her
Hvis der er spørgsmål, kan formand
Dorte Andreasen kontaktes på
mail eller telefon: