Ministævne 30. marts 2019

Lørdag d. 30. marts holdt Svømmeklubben Nejst sit årlige stævne for minisvømmerne, hvor forældre, kommende forældre og andre interesserede kom for at se hold-udbuddet og deres kunnen. I år deltog der 32 børn, hvilket er et flot fremmøde. Forældrene til de mindste på holdene Baby/Gubbi samt Slørhaler var med i vandet.
Det var 13. gang der blev afholdt ministævne i klubben. Stævnet er et levende bevis på den positive udvikling klubben har oplevet. - Vi har den store fordel, at vi holder til i nogle forholdsvis små rammer, hvilket vi oplever skaber stor tryghed hos børnene, udtaler formand Dorte Andreasen. – Vandtemperaturen ligger på omkring 30 grader, når de yngste er i vandet samtidig med der både findes varmelamper og gode pusleforhold i omklædningen. Med mini-stævnet ønsker klubben at vise, hvad de træner i på de forskellige hold helt fra babyerne på 5-6 uger til de største af børnene under stævnet på 4-8 år, som samtidig får en forsmag på, hvad det vil sige at deltage i en rigtig svømmekonkurrence. - Vi har generelt en rød tråd i vores undervisning, som handler meget om badesikkerhed i og omkring vand og bassiner, fortæller Dorte. - Vi ser det at forebygge drukneulykker og skader som en af vores vigtigste opgaver, sideløbende med svømmeundervisningen selvfølgelig. Hos os er en af de første opgaver at lære børnene, at de aldrig må springe i vandet uden tilladelse fra forældrene.

Se her for flere billeder

Vi har modtaget mange flotte sponsorgaver som blev brugt til præmier til vores lotteri ved ministævnet og det efterfølgende klubmesterskab, der indsamlede hele 11.160 kr. - tusinde tak til alle sponsorerne for de flotte gaver!

Gaver til lotteri – klubmesterskab og ministævne 2019

Rema1000 Hjørring